Wednesday, March 26, 2014

מנוע להטמעת מותגים

מנוע להטמעת מותגים
בקליפת אגוז:
 
 
      פטנט יעודי בארה"ב (Business Method Patent) המהווה את האפשרות החוקית היחידה לתושבי ארה"ב (למעט תושבי המדינות נוודה, ניו ג'רזי ודלאוור) לשחק ברשת האינטרנט פוקר על כסף.  בנוסף, יתאפשר להם להשתתף בהגרלות לוטו נושאות פרסים כספיים באופן חוקי, בחינם.  על פי מחקר מקיף על תחום משחקי הפוקר באינטרנט שנעשה ב 2010, ערב השתת חוק איסור ההימורים באינטרנט בארה"ב, היו בארה"ב כמליון וחצי שחקני פוקר ברשת כששווי השוק מתקרב למיליארד דולאר בשנה
 
    
      שיטת חשיפה חדשה לפרסום. הגולש מגיע לאתר במטרה לשחק פוקר בחינם עם אפשרות לזכות בכסף אמיתי, או להשתתף בחינם בהגרלת לוטו עם סיכוי לזכות בכסף אמיתי.  בכדי לזכות בהטבה המובטחת על השחקן לצפות בסרטון פרסומת קצרצר ולהקליד בסיומו מסר פרסומי בהתאם לאסטרטגיית הפרסום של המפרסם. זהו מודל CPBA (Cost Per Brand Assimilation) השונה משמעותית מהמודלים המוכרים  CPM (Cost Per 1,000 static ads Viewed) , CPC (Cost Per Conversion) או CPV שהוא סרטון קצרצר המקדים סרטון חדשות או יו-טיוב שאותו מבקש הגולש לראות.  לא רק חשיפה פוטנציאלית ולא הקלקה המובילה לעמוד נחיתה, אלא הטמעת המסר השיווקי המבוקש על ידי הקלדתו בידי הגולש. 
 
 
      בעל הפטנט, איש החזון והייזם הסדרתי הוא אלי אביר שכבר ייצר למשקיעים בעבר במספר מייזמים שונים רווחים במיליוני דולאר.
 
o       כייזם של שיטת מימון חדשנית למכירת רכב משומש (ארה"ב) ייצר אלי למשקיע ברוך סקורניק החזר של 6 מיליון דולאר על השקעה של 250 אלף דולר בתוך שלוש שנים.
o       כייזם השקיע 400 אלף דולאר בהקמת רשת מסעדות למזון מהיר בנוסח ישראלי Alibaba's Eat It in a Pita המותאם לקהל האמריקאי, אותה מכר אחרי שלוש שנים ב 700 אלף דולר.
o       במייזם Internet Drive (ארה"ב) המשקיע שגיא אשל מכר 20% מהשקעתו (300 אלף דולאר) בתוך 4 שנים תמורת 750 אלף דולאר.
o       במייזם Meaningful Machine (ארה"ב) הושקעו על ידי קבוצת המשקיעים 20 מיליון דולאר.  החברה פעילה וריווחית ועובדת עם מערכת הבטחון הלאומי בארה"ב.


 
מנוע להטמעת מותגים
תמצית מנהלים
 
 
הרעיון:         פיתוח מנוע פרסום המיועד להעמקת המודעות למוצרים ומותגים ללקוחות.
  
החדרת והעמקת המודעות למותגים תתבצע על ידי אינטרקציה בין לקוח הקצה לבין היישום.  
 
האינטרקציה תתבצע על ידי כך שמשתמש הקצה יקליד שמות מותג או סלוגנים של חברות שיבקשו לקדם את המוצרים שלהם באמצעות היישום.  
 
המוטיווציה של אותו לקוח קצה להגיע לאתר ולהקליד את שמות המותג או הסלוגן היא בשל הסיכוי לזכות בכסף, או בכדי לצבור ניקוד שישמש להשתתפות בטורניר פוקר באינטרנט (Texas HoldEm Poker), כשהניקוד שנצבר משמש כ"שווה כסף".  שחקן פוקר שייצבור ניקוד מינימאלי יוכל להמירו בחזרה לכסף שיועבר לחשבון הבנק שלו. 
 
היישום מיועד לקהל המעוניין להשתתף בהגרלות עם אפשרות לזכות בכסף אמיתי ללא צורך ברכישת כרטיסי הגרלה, וכן לתושבי ארה"ב המבקשים להשתתף בטורנירי פוקר על כסף אך שאינם רשאים לעשות זאת כיום בשל מגבלות החוק (למעט תושבי נבדה, ניו ג'רזי ודלאוור).
 
הפטנט היעודי (Business Method Patent) יאפשר לתושבי ארה"ב לשחק פוקר על כסף באופן חוקי וכמו כן יאפשר להם להשתתף בהגרלות לוטו נושאות פרסים כספיים בחינם.
  
מקור המימון לפרסים ולהמרת הניקוד לכסף, לתפעול המייזם, ולייצירת רווחים לבעלי החברה הוא ההכנסות מהמפרסמים שישלמו שלושה סנט לכל חשיפה לפרסומת (ממוצע משוער, מבוקש).  מסכום זה יוקצה סנט אחד לשחקן במסלול הפוקר (כנקודה), ובמסלול הלוטו יוקצה סנט אחד לקופת הפרסים המצטברת.  שני סנט ישארו בחברה למימון התפעול ולרווח.
 
ניתן להרחיב את השימוש ביישום גם עבור משחקים והגרלות נוספים/אחרים.
 
תאור התהליך:    בעמוד הבית של אתר האינטרנט ייפתח מסך הפתיחה שיציע למבקרים לבחור בין שני מסלולי משחק עיקריים – פוקר ולוטו.  במסלול הפוקר (Texas HoldEm Poker) יתבקש השחקן להרשם או להתחבר לחשבונו.  במסלול הלוטו  אין בכך צורך - שחקני הלוטו ייתבקשו להרשם רק במידה ויזכו בפרס.   בשני המסלולים יתאפשר לשחקנים להרשם למערכת גם דרך חשבון הפייסבוק או הגוגל +, או הטוויטר או חשבון אחר שלהם.  בשני המסלולים ייפתח כעת מסך משנה שבו פרסומת ושורה להקלדת טקסט.   בשורת הטקסט יתבקש המבקר להקליד את שם המוצר, או שם המותג או סלוגן בהתאם לבקשתו של המפרסם.  בתמורה להשלמת ההקלדה כנדרש ישתתף המבקר בהגרלה במסלול הלוטו, או שיצבור סנט אחד שירשם בחשבונו, במסלול הפוקר.  מייד לאחר מכן יפתח מסך הפרסומת פעם נוספת עם פרסומת שונה. ככל שיבצע המבקר פעילות רבה יותר במסך הפרסום הוא ישתתף ביותר הגרלות (במסלול הלוטו) או יצבור מספר רב יותר של נקודות (במסלול פוקר).  מספר הפעמים בפרק זמן נתון שבו יוכל המבקר להקיש על מסך הפרסום יוגבל בכדי למנוע הצפתו בעומס פרסומות (דבר שיקטין את האפקטיביות שלהם).
 
בהנחת העבודה שלנו מדובר בשלוש פרסומות ברציפות ובהפסקה של 10 דקות בין רצף לרצף.  
במסלול הלוטו ישתתף השחקן בהגרלה מיד לאחר שהשלים את ההקלדה במסך הפרסומת.  סכומי הפרסים ילכו ויצטברו במאגר הפרסים עד לזכייתו של אחד השחקנים.  לאחר זכייה יצטמק סכום הפרסים במאגר בהתאם לגובה הפרס, והוא ישוב ויתפח עד לזכיה הבאה.
 
מסלול פוקר: בנקודות שצבר הלקוח (שישמרו בחשבונו האישי) הוא יוכל להשתמש למשחק פוקר סביב שולחנות משחק וירטואלים, עד שיפסיד את נקודותיו או שיזכה ויוכל להצטרף לשולחנות בהם משחקים על סכומים גדולים יותר.  שחקן שצבר סכום כסף מינימאלי מוגדר יוכל להמירו לדולרים ולפדות אותם. 
 
לדוגמא, שחקן פוקר שצבר שלושה סנט לאחר שצפה ברצף של שלוש מודעות יוכל להצטרף לטורניר פוקר של תשעה שחקנים ברמת כניסה של שלושה סנט. סך הפרסים בשולחן זה 27 סנט (9 שחקנים * 3 סנט כ"א). המנצח בשולחן זה מקבל 18 סנט, המקום שני 6 סנט והמקום השלישי 3 סנט.  המנצח יכול כעת להצטרף לשולחן ברמת כניסה של 18 סנט בו סך הפרסים 1.62 דולאר (9 שחקנים * 18 סנט כ"א).  מי שיזכה בשולחן זה יקבל 1.08 דולאר, בעוד השני זוכה ב 36 סנט והשלישי ב 18 סנט.  כעת המנצח כבר יכול להצטרף לשולחן בו סך הפרסים 9.72 דולאר ולזכות ב 6.48 דולאר.  בשולחן הבא אליו יצטרף סך הפרסים כבר 58.32 דולאר.  המנצח בשולחן זה (שיזכה ב 38.88 דולאר) יוכל להצטרף כבר לשולחן בו סך הפרסים 349.92 דולאר,  ואם ינצח גם בו יוכל להצטרף לשולחן עם פרסים בסך 2,099.52 דולאר ולזכות ב 1,399.68 דולאר.   כלומר, ניתן בתוך שישה נצחונות להגיע מצפייה בשלוש פרסומות לזכייה ב 1,400 דולאר.  כמובן שמסלול ההתקדמות במשחק היא בידי השחקן שיכול לבחור להמשיך הלאה לסכומים גבוהים יותר, או לפדות חלק מכספי הזכיות שלו ולשחק בשולחנות פחות "כבדים", או לפדות את כל כספו ולחזור לשחק דרך צפייה בפרסומות.          
 
בתרחיש אחר אנו מניחים שחלק נכבד מהשחקנים יבחרו לצבור סכום ראשוני במהלך השבוע בטרם יצטרפו לטורניר בסוף השבוע.  בהנחה שמשך הנסיעה אל וממקום עבודתם בתחבורה ציבורית כשעה, הם יוכלו על ידי כניסה ליישום מהסמארטפון לצפות בכ 18 פרסומות בכל כיוון – מה שיקנה להם 36 סנט ביום, שהם כ 1.80 דולאר בחמישה ימי עבודה.  על ידי צפייה בשעות הפנאי ובסוף השבוע הם יוכלו לצבור 70 סנט נוספים לסך של כ 2.5 דולאר בשבוע.   בשולחן בטורניר בו סכום הכניסה 2.5 דולאר, סך הזכיות הוא 22.5 דולאר, והזוכה מקבל 15 דולאר (כשהשני 5 דולאר והשלישי 2.5). הזוכים יוכלו להצטרף לשולחן בו סכום ההצטרפות 15 דולאר, סך הפרסים 135 דולאר והמנצח לוקח 90 דולאר.  אלו שצברו 90 דולאר יוכלו להצטרף לשולחן של 90 דולאר בו סך הפרסים 810 דולאר והפרס הראשון 540 דולאר.  ניתן לראות איפה ששחקן שנכנס ב 2.5 דולאר יכול לצבור 540 דולאר על ידי זכייה בשלושה טורנירים ברציפות. מדוגמא זו ניתן להניח בסבירות רבה שלשחקנים תהיה מוטיווציה גבוהה לצבור סנטים בודדים במהלך השבוע על ידי צפייה בפרסומות במהלך הנסיעה אל וממקום העבודה. 
 
                        בנוסף לטורנירים תהיה לשחקנים אפשרות לשחק פוקר Texas HoldEm גם בשולחנות רגילים.
 
שחקני הלוטו צפויים להכנס באמצעות סמארטפון למנוע הפרסום בשעות הנסיעה בתחבורה הציבורית אל וממקום העבודה ובכל זמן פנוי במהלך יום העבודה.  גם בשעות הפנאי - ערב, לילה וסופ"ש הם צפויים להכנס למנוע הפרסום במקביל לפעילותם השגרתית.
 
                         
קהל המטרה:      קהל מטרה 1:  חובבי פוקר ומשחקי מזל בארה"ב שאינם רשאים כיום לשחק על כסף.
קהל מטרה 2:  חובבי פוקר בארה"ב שאינם מעוניינים לסכן את כספם.
קהל מטרה 3:  מפרסמים בארה"ב המעוניינים באמצעי פרסום אפקטיבים יותר באינטרנט.
 


 
ניתוח חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים – SWOT Analysis:
 
חוזקות:
        הפטנט מהווה את הפתרון הבלעדי המאפשר לחובבי הימורים בארה"ב (למעט במדינות נוודה, ניו ג'רזי ודלאוור) להשתתף במשחקי פוקר ולהשתתף בהגרלות על כסף באינטרנט בחינם.
        אין צורך ברישום מוקדם, תהליך הרישום קצרצר ופשוט ואין עלויות רישום.
        הכניסה וההשתתפות חינם.
        השחקנים אינם מסכנים כסף שהביאו מהבית אלא רק כסף שהרוויחו באתר.
        פתרון למי שנהג לשחק ברשת פוקר "על כסף" ושאינו רשאי לעשות זאת כיום.
        פתרון למי שמשחק פוקר ברשת לא על כסף ושיוכל כעת להרוויח "כסף אמיתי".
        מתודת היישום "מאלצת" את קהל המטרה להחשף אינטרקטיבית לפרסום ממוקד.
        מתודת היישום מונעת את האפשרות שיפותחו "רובוטים" שישחקו במקום אנשים. 
חולשות:
        הסכומים הראשוניים נמוכים מאד וקיימת סכנת נטישה של לקוחות מתוסכלים.
        תהליך הרישום של לקוח חדש במסלול הפוקר עלול להרתיע לקוחות פוטנציאלים מלהפוך ללקוחות בפועל.
        בשל אופי הפעילות יהיו מפרסמים שימנעו מלפרסם באתר.
        הגנת הפטנט היא לארה"ב בלבד.  לא ניתן למנוע העתקת הרעיון והטכנולוגיה והפעלתם בארצות אחרות  על ידי מפעילים אחרים.
           
הזדמנויות:
        הרחבת השימוש במערכת גם לאזורים אחרים בעולם.
        אפשרות להשכיר שימוש בפלטפורמה למטרות לגיוס תרומות (כגון מסעי בחירות, האגודה למלחמה בסרטן).
        הוספת פרסום במגוון דרכים נוספות להגדלת ריווחיות ולשיפור השרות למפרסם.
        שימוש בכלי BI יאפשר מכירת מאגרים מפולחים או דוחות לגורמים נוספים.
 
איומים:
        הפטנט עדיין בשלב Provisional Patent ולכן אין וודאות שהוא יאושר.
        האתר צפוי להוות מטרה למתקפות סייבר מכל הרמות והסוגים.
        ייתכן ויווצר מצב בו לקוח שיכנס למסך הפרסומות באופן אינטנסיבי יימצא את כל כמות הפרסומות הזמינות עבורו (בהתאם למגבלות שיציבו המפרסמים) ובמקרה שכזה הוא ייחשף לפרסומות חוזרות או עצמיות על חשבון החברה.
        האתר צפוי למתקפות "פוליטיות" בידי בעלי אינטרסים שונים – רשויות רווחה, אנשי דת, פוליטיקאים, בעלי בתי הימורים.
 
 
 


תפעול:
 
מנוע הפרסום:
שחקן חדש ייתבקש לבחור בין מסלול לוטו או פוקר.  שחקנים פעילים יזוהו ע"פ הuser-name  שלהם במערכת.  במידה ויכנסו מהמחשב בו נכנסו בפעם הקודמת (ולא היה אדם אחר שנכנס למערכת מאותו המחשב) המערכת "תזכור" אותם.
המערכת תאפשר מקסימום שלוש חשיפות לאדם בפרק זמן מוגבל (עשר דקות).  כברירת מחדל, בכל סידרת חשיפות לא יופיע אותו המפרסם יותר מפעם אחת.
                                    במסלול הלוטו לאחר הקלדת המשפט המבוקש יועבר השחקן למנוע המשחקים - לוטו, וישתתף בהגרלה.  במידה ולא זכה הוא יוחזר למנוע הפרסום לנסיון נוסף (באם לא חלה עליו מגבלת הזמן). במידה וזכה, יועבר השחקן למנוע הסליקה שם הוא יתבקש לספק מספר נתונים מזהים + פרטי חשבון בנק אליו ניתן יהיה לבצע את ההעברה הכספית. לזוכים בלוטו תנתן גם האפשרות לבחור להשאיר את כספם במערכת לטובת השתתפותם בטורניר פוקר.
במסלול הפוקר יתאפשר לשחקן לחזור שלוש פעמים ברציפות למנוע הפרסום להקליד את מסר המפרסם בטרם יועבר למנוע המשחקים – פוקר, בו התווספו לחשבונו 3 נקודות חדשות.  גם כאן יהיה זה תחת מגבלת הזמן הידועה.
למפרסמים תנתן אפשרויות בחירה בין מספר חבילות בעלות מאפיינים שונים:
סה"כ מספר חשיפות לכל פרסומת לאדם לדקות/ימים/חודשים
סה"כ חשיפות לפרק זמן (בנק חשיפות)
חשיפה מוגברת לפרק זמן
צרירת מספר פרסומות יחדיו עבור לקוח יחיד (מדיניות "קמפיין")
מנוע המשחקים:            
                        פוקר:
"שחקן" בעל ניקוד מינימאלי של 3 נקודות (3 סנט) יוכל להצטרף למשחק. שלושת הנקודות (3 סנט) יומרו ל 1500 נקודות שישמשו אותו במהלך המשחק.  
במסך הכניסה למשחקים הוא יצפה בשולחנות משחק וירטואלים בהם מתקיימים משחקים בזמן אמת, כאשר יושם דגש על השולחן בו סכום ההימור הגבוה ביותר.  הוא יוכל להצטרף למשחקים בהם סכום ההימור נמוך מספיק עבורו.  במידה וייזכה הוא יוכל להצטרף לשולחנות בהם סכום ההימור גבוה יותר.  ה"שחקן" יוכל לחדש את מלאי הניקוד שלו במנוע הפרסום בכל עת.   במידה ויצבור סכום X הגדול או שווה ערך ל 25 דולאר כתוצאה מזכיות ו/או פעילות במנוע הפרסום הוא יוכל לבחור להמירם לכסף אמיתי.  בכדי לעשות זאת הוא יועבר למנוע הסליקה שם הוא ייתבקש לספק מספר נתונים מזהים + פרטי חשבון בנק אליו ניתן יהיה לבצע את ההעברה הכספית.    
                        לוטו:
אחת לפרק זמן X (המהווה מספר חשיפות קבוע, לדוגמא מליון חשיפות) ישלוף מנוע המספרים הראנדומלי Y מספרים חד חד ערכיים שישמשו כ Y המספרים הזוכים במהלך פרק הזמן X הקרוב (פרסים אלו יהיו בעלי ערכים שונים). המספרים הללו ישמשו ככתובות הפיקסלים הזוכים במסך הלוטו.  מייד שישלים להקליד את המסר השיווקי יועבר השחקן ממנוע הפרסום למנוע המשחקים - לוטו שם יקיש על פי בחירתו על נקודה כלשהי במסך.  במידה וכתובת הפיקסל עליה הוא הקיש זהה לאחד מ Y המספרים הזוכים הוא יועבר למנוע הסליקה להסדיר את קבלת הכסף.  במידה ולא זכה הוא יוחזר למנוע הפרסום או אל מחוץ למערכת (בהתאם למגבל הזמן הידועה).  באופן תאורטי יוכל השחקן לזכות במספר פרסים במשך אותו פרק הזמן X...   המערכת לא תאפשר זכיה נוספת על כתובת פיקסל שכבר זכתה במסגרת פרק הזמן X.  הפרסים בהם לא יזכו בפרק הזמן X יצורפו לסך הפרסים להגרלה הבאה.          
 
מנוע גיוס תרומות:
                        בניפרד ממשחקי הפוקר והלוטו, המערכת תוכל לשמש ככלי לגיוס תרומות - למשל למועמדים לנשיאות או לתפקידים בכירים אחרים, וכן עבור ארגוני צדקה כגון האגודה למלחמה בסרטן.  כשיעשה שימוש בכלי למטרות אלו, במקום שיועבר סנט אחד בעבור כל צפייה לקופת הפרסים, הוא יועבר לקופת המועמד.


 
סליקה ותשלומים:
                        גביית תשלום מהמפרסמים בכל אמצעי התשלום המקובלים.
                        העברת תשלום לשחקנים בכל אמצעי התשלום המקובלים.
 
 
דיווחים:
                        דיווחי חשיפה למפרסמים.
                        דיווח סטטוס ניקוד ללקוחות מסלול הפוקר.
                        .BI
                        דיווח לרשויות בהתאם לחוק.
                        דיווחים פיננסיים להנהלה ולמשקיעים.
 
 
אבטחה:
                        מניעת רמאויות באמצעות אמצעי תשלום.
                        מניעת גניבת זהות/גניבת ניקוד.
                        מניעת חדירה למטרת הטיית תוצאות ההגרלה/משחקי הפוקר.
                        מניעת האפשרות שרובוטים "ישחקו" במקום אנשים בשר ודם.
                        מניעת גניבה וזיוף על ידי משתמשי פנים (עובדי החברה).
                                   
 
זמינות ושרידות:
"אתר אמריקאי" – לאפשר לאמריקאים לשחק ולאפשר למפרסמים לשווק לקהל המטרה על פי אזור.
תאימות לדפדפנים שונים, לסמארטפונים ולטאבלטים.
אתרי ראי, גיבויי, Load Balancing.
ניתור מהירות גישה 24/7 – NOC.
 
 
שיווק:
                        פנייה למשרדי פרסום והצגת היישום ויתרונותיו.
מכירת חבילות באופן ישיר למפרסמים עיקריים על ידי משרדי פרסום.
                        הזמנת מפרסמים לרכוש חבילות בפרסום באתר עצמו.
                        לשחקנים יוצע לשלוח הזמנות לחבריהם מתוך היישום עצמו.
                        הזמנת מפרסמים ושחקנים ע"י הרשתות החברתיות, פרסום ממומן (גוגל, פייסבוק).
                        תוכנית אפיליאייט.
                        פרסום "המשחק" ברשתות החברתיות.
 
 
לו"ז:
                        עד ינואר 2014 - כתיבת תוכנית עסקית.
                        עד מאי 2014 -   גיוס הון ראשוני – מיליון דולאר.
                        עד מאי 2015 -   פיתוח מודל ראשוני.
                        עד מרץ 2016  - המשך פיתוח לפלטפורמות נוספות והקמת תשתיות.
                        עד מרץ 2016 -  גיוס הון נוסף – מיליון דולאר.
                        עד יולי 2016 -   הרצה והשקה (עליה לאויר).
                        עד יולי 2017 -   גיוס שחקנים וגיוס מפרסמים – המייזם מגיע לאיזון תפעולי.
                        מיולי 2017 -      המייזם מייצר רווחים למשקיעים.
 


 
פיננסים:
                        הכנסות המייזם לאחר הקמתו יבואו מתשלומי המפרסמים לכל חשיפה.
התשלום הצפוי (בהערכה שמרנית) הוא 3 סנט לכל חשיפה.
   
                                    מכל 3 סנט אמריקאי שישלם המפרסם:
סנט אמריקאי אחד יועבר ל"שחקנים" כניקוד שווה כסף וכפרסים בהגרלות ו 2 סנט אמריקאי ישמשו למימון התפעול, עובדי החברה, ולרווחי הבעלים.
 
במידה ויהיו 6 מיליון קליקים ביום - לדוגמא מיליון משתמשים שכל אחד מהם יכנס לשני סבבי פרסומות במנוע הפרסום (כלומר שני סבבים של שלושה נסיונות) או 250 אלף שחקנים שיכנסו לשמונה סבבים במערכת ו/או כל קומבינציה אחרת - הרי שסך ההכנסות ליום ייצטברו ל 180,000 דולר.  60,000 יוחזרו ללקוחות דרך מערכת הפרסים בעוד 120,000 דולר יוקצו לתפעול האתר ולרווח יזמי. 
 
בשנה אחת, על פי אותה הנחת עבודה, סך ההכנסות יהיו 66 מיליון דולר והסכום שיוותר לתפעול ולרווח יהיה 44 מיליון דולר.  כמובן שמדובר בתחזית שמרנית בלבד וכל שינוי בתחזית זו יהיה בעל השפעה רבה על התוצאות.  למשל אם אותם מליון שחקנים יכנסו למנוע הפרסום לארבעה סבבים הרי שההכנסות יגדלו בהתאם ל 132 מיליון דולר בשנה. 
                       
עד לשלב הרצת היישום יש צורך לממן את הפעילויות הבאות:
                                    פיתוח המערכת (מתכנתים, אנשי מערכות מידע, רשיונות שימוש).
                                    תשתיות מחשוב ותקשורת.
                                    שיווק – אנשי מכירות, תוכנית אפיליאייט, שיווק ברשתות החברתיות.
                                    ניהול ותפעול.
 
 
תזרים מזומנים משוער:
                       
תאריך
תאור
נכנס
יוצא
מאזן
מאי 2014
גיוס הון ראשוני
1
0
1
מאי 2015
פיתוח מודל ראשוני
 
0.4
0.6
מרץ 2016
המשך פיתוח לפלטפורמות נוספות והקמת תשתיות
 
0.4
0.2
מרץ 2016
גיוס הון נוסף
1
 
1.2
יולי 2016
הרצה והשקה (עליה לאויר)
 
0.4
0.8
יולי 2017
הרצה ותחזוקה – מיליון קליקים ביום בממוצע
11
7.3
4.5
יולי 2018
הרצה ותחזוקה – למעלה מ 2 מיליון קליקים
22
14.6
11.9
יולי 2019
הרצה ותחזוקה – למעלה מ 10 מיליון קליקים
110
50
62
 


 
הייזמים:
 
            אלי אביר 75%:
-   חברת BrainDamage - ממציא, סמנכ"ל פיתוח, בינה  מלכותית, טכנולוגיה להבנת שפות (כולל שפת רחוב) ישראל
-   חברת Meaningful machines - ממציא, סמנכ"ל פיתוח, בינה מלכותית, טכנולוגיה לתרגום שפות, ניו יורק
-   חברת Internet Driver - ממציא מנכ"ל וסמנכ"ל פיתוח, טכנולוגיה לתרגום כתובות אינטרנט, ניו יורק
-   מסעדן, מקים ובעל רשת מסעדות, ניו יורק
-   סוחר מכוניות משומשות, ניו יורק
-   נהג מונית בניו יורק
-   קצין בקבע (סגן במיל.)
 
            עומר חרמוני 20%:
-   ייזמויות, ייעוץ פיננסי, שיווקי ומערכות מידע – עצמאי
-   סמנכ"ל מערכות מידע ותקשורת - אבנט רכיבים ישראל
-   מנמ"ר - קבוצת חברות רדט
-   כלכלן ראשי ומנמ"ר - סודה קלאב (סודה סטרים)
-   מנהל חשבונות ראשי - בל הולסייל טראוול (ארה"ב)
-   מנהל תכנון ותפעול - פריקורפ (ארה"ב)
-   מאבטח מטוסים, נציגויות ואישים – מדינת ישראל
-   מפקד צוות (סרן במיל.) ביחידה נבחרת
*      BSc+ MBA - האוניברסיטת של אילינויי בשיקגו UIC.
                                               
           
להב ולינט ברק 2.5%:
 
            ברכה ורוני מרקוס 2.5%:
 
 


 
הנחות עבודה ורקע:
                       
                        מחיר לכל חשיפה:
מאחר ואין כיום שום מודל דומה, היינו צריכים לשערך את המחיר לכל חשיפה שהלקוח יהיה מוכן לשלם.     למעשה המודל מהווה שילוב של CPC ל CPV.  למרות שמדובר בהקלקות, אין הלקוח המקליק עובר לאתר המפרסם, מאידך גם לא מדובר בסתם חשיפה.  לא רק שיש הוכחת חשיפה, אלא גם הטמעת המותג אותו הנחשף מתבקש להקליד בכדי שיוכל לזכות בפרסים שהובטחו לו.  למעשה ניתן לכנות את המודל CPBA  (Cost Per Brand Assimilation).  המודל הקרוב ביותר ברוחו למודל שאנחנו מציעים, הוא סרט הפרסום הקצר (10 שניות) המקדים סרטון ווידאו (חדשות או מוסיקה) שאותו מבקש הגולש לראות.  אותו גולש מוכן למעשה "לשלם" על הצפיה בסרט המבוקש בצפייה בסרטון פרסומת מקדים.  המחיר לסרטון פרסומת כזה כ 3 סנט לצפייה (CPV).  במודל שלנו יהיה השחקן מוכן "לשלם" על ידי צפייה בפרסומת והקלדת מסר בכדי להרוויח דמי כניסה למשחק פוקר או להשתתף בהגרלה.   המודל שלנו יעיל יותר עבור המפרסם משום שהשחקן אינו יכול להתעלם מהפרסום והוא חייב לצפות בו ולהקליד את המסר בכדי להרוויח את הניקוד שלו.
 
מאחר ובכל אחד מהמודלים הללו תשלום לכל לחיצה שונה (בין עשיריות הסנט ועד לעשרות סנטים, ואף לדולארים בודדים) כיוונו "נמוך" ל 3 סנט ללחיצה בתקווה שבפועל נוכל לגבות סכום גבוה יותר.
 
CPC - קמפיינים מבוססי הקלקה (Click) הנם קמפיינים בהם משלם המפרסם עמלה על בסיס הקלקה (CPC = Cost Per Click). בגין כל הקלקה ייחודית של גולש על החומר השיווקי המוצג באתר/דיוור אלקטרוני של השותף, אשר תפנה אל אתר המפרסם, משלם המפרסם עמלה בהתאם.
CPM - קמפיינים מבוססי חשיפה הנם קמפיינים בהם משלם המפרסם עמלה בגין כל 1000 חשיפות (CPM = Cost Per Impression) של גולשים לתוכן השיווקי של המפרסם, אשר הוטמע באתר/דיוור אלקטרוני של השותף.
CPV – תשלום עבגין מספר הפעמים בו הגולש נחשף לאתר המפרסם (CPV -Cost Per View).
CPX – מודל חדש של CPM המבטיח תשלום רק עבור חשיפה בפועל (התשלום רק בגין הפרסומות בדפדפן שבטווח העין של המשתמש).    
 
כמות חשיפות:
מתוך הנתונים שבידינו (על פי המחקר מ 2010) למדנו שמתוך 5.5 מיליון שחקני פוקר "על כסף" באינטרנט, כרבע מהם (1.5 מיליון) הם תושבי ארצות הברית שעושים זאת בדרכים "עוקפות חוק" – העיקר שיוכלו לשחק.  לכן ההשערה הבסיסית שלנו על כמיליון שחקנים ביום היא מאד שמרנית.
 
שווי שוק הפוקר:
מתוך הנתונים שבידינו (על פי אותו המחקר מ 2010) למדנו שאותם 5.5 מיליון שחקני פוקר "על כסף" באינטרנט, הוציאו כ 3.5 מיליארד דולר בשנה.  1.5 מיליון האמריקאים הוציאו כמעט מיליארד דולר בשנה.
 
חשוב לזכור שמאגר לקוחות פוטנציאלי גדול הרבה יותר הוא שחקני הפוקר באינטרנט שאינם משחקים כרגע על כסף ושיישמחו לשחק תמורת האפשרות לזכות בכסף ללא שיצטרכו לסכן את כספם.  כמות שחקני הפוקר באינטרנט כיום מונה עשרות מיליוני שחקנים בחודש.
 
הנחות עבודה בנוגע לאופי השימוש באתר:  אנו מניחים שרוב שחקני הפוקר ישתתפו בטורנירי הפוקר בשעות הפנאי שלהם.  הם יוכלו להכנס למנוע הפרסום במקביל להשתתפותם בטורנירים בכל פעם שיצטרכו לגייס סכום נוספים.  עיקר הפעילות של שחקני הפוקר תהיה בשעות הערב והלילה ובסופי השבוע ולכן עיקר העומס על מנוע משחקי הפוקר צפוי להיות בשעות הפנאי ובסוף השבוע.  הם ינצלו את שעות הנסיעה בתחבורה הציבורית אל וממקום עבודתם בכדי לצבור כספים תוך שימוש במכשירי הסמארטפון שלהם.  שעות הנסיעה בתחבורה הציבורית אל וממקום העבודה צפויות להיות גם שעות הפעילות העיקרית של שחקני הלוטו "שיעבירו את הזמן" על ידי כניסה למנוע הפרסום באמצעות הסמארטפון שלהם. לכן סביר להניח שבשעות הבוקר ואחרי הצהריים יהיה העומס הרב ביותר על מנוע הפרסום – בהתאם כמובן בהבדלי השעות בין החוף המזרחי לחוף המערבי.  בשעות הפנאי שלהם (ערב, לילה, סופ"ש) יכנסו שחקני הלוטו למנוע הפרסום במקביל לפעילותם השגרתית.   גם שחקני הלוטו וגם שחקני הפוקר ינצלו את הפסקת הצהריים (ההמתנה למלצר, למנה ולחשבון) להכנס למנוע הפרסום באמצעות הסמארטפון.
 
ניתן לעשות שימוש בפלטפורמה גם למטרות נוספות שאינן פוקר, לוטו או משחקים אחרים כגון בינגו.  לדוגמא, היישום יוכל לשמש ככלי לגיוס כספים עבור מסעי בחירות של מועמדים פוליטיים.   במקום להקצות סנט אחד מכל פרסומת לקופת הפרסים, יועבר הסנט לקופת מסע הבחירות של המועמד שהצופה חפץ ביקרו.  פעילות זו צפוייה להיות משתלמת ביותר הן למועמד והן לנו כמפעילי האתר.  לדוגמא, במערכת הבחירות הנשיאותית בארה"ב ב 2012 הצביעו כמאה עשרים ותשעה מליון אזרחים (129,232,106) עבור שני המועמדים.  לכל אחד מהמועמדים היו לפחות 10 מיליון תומכים נלהבים שתמכו באופן פעיל במאמצי המועמדים להבחר למשרה הבכירה.  אם שני המועמדים היו שוכרים כל אחד את המערכת ומשכנעים את תומכיהם הנלהבים להשקיע דקות ספורות בכל יום לצפייה ב 10 פרסומות, כל אחד מהם היה מגייס מליון דולאר ביום בעוד ההכנסה היומית למערכת תהיה ארבעה מיליון דולאר.  בחישוב של ששת חודשי הקמפיין האחרונים  בלבד, ההכנסות הצפויות למערכת היו 730 מיליון דולאר.  יש לזכור כמובן שתקופת הבחירות נמשכת למעלה מחצי שנה ושנכללים בה מועמדים נוספים (בתקופת הפריימריז בתוך המפלגות), ובהנחה שיהיו גם תומכים נוספים שלא יקפידו להכנס למערכת בכל יום, הרי שהסכומים בהם נקבנו כאן שמרניים ביותר.   מאחר ומתקיימים בארה"ב מסעי בחירות למאות נבחרי ציבור בכירים נוספים – סנטורים, חברי קונגרס, מושלים, וראשי ערים עיקריות, ומאחר והשימוש במערכת לא יעלה למועמדים אלו אפילו לא אגורה שחוקה, נוכל להניח בבטחה שכל אחד מהם וכל אחד מיריביהם צפוי להשתמש במערכת.
 
הפלטפורמה תוכל לשמש ככלי לגיוס כספים גם עבור ארגוני צדקה כגון אגודות למלחמה בסרטן, תנו לחיות לחיות, ודומים.
 
 
 


אינפורמציה נוספת אודות אלי:
 
מאז כניסתו של אלי לתחום הבינה המלאכותית נכתבו עליו מספר רב של כתבות בעיתונים ובמגזינים יוקרתיים על הטכנולוגיות אותן המציא ופיתח. בקישורים המצורפים מובאות מספר כתבות בהן גדולי המומחים בתחום הבינה המלאכותית משבחים את עבודתו של אלי בתחום:
 
 
מצורפים קישורים לספרים שבהם נכתב על אלי בהרחבה:
§         SAFE : The Race to Protect Ourselves in a Newly Dangerous Worldby Martha Baer, Oliver Morton, Katrina Heron, Evan Ratliff
HarperCollins, January 2005
§         Chatter: Dispatches from the Secret World of Global Eavesdroppingby Patrick Radden Keefe
Random House, February 2005



 
פעילותו הקודמת של אלי הניבה למשקיעיו בעבר במייזמים השונים רווחים במיליוני דולאר:
 
o                  כייזם של שיטת מימון חדשנית למכירת רכב משומש (ארה"ב) ייצר אלי למשקיע ברוך סקורניק החזר של 6 מיליון דולאר על השקעה של 250 אלף דולר בתוך שלוש שנים.
o                  כייזם השקיע 400 אלף דולאר בהקמת רשת מסעדות למזון מהיר בנוסח ישראלי המותאם לקהל האמריקאי אותה מכר אחרי שלוש שנים ב 700 אלף דולר.
o                  במייזם Internet Drive (ארה"ב) המשקיע שגיא אשל מכר 20% מהשקעתו (300 אלף דולאר) בתוך 4 שנים תמורת 750 אלף דולאר.
o                  במייזם Meaningful Machine (ארה"ב) הושקעו על ידי קבוצת המשקיעים 20 מיליון דולאר. החברה פעילה וריווחית ועובדת עם מערכת הבטחון הלאומי בארה"ב.


קישורים למקורות אינפורמציה:
 
מחקר על כמות שחקני הפוקר באינטרנט בעולם ובארה"ב:   http://www.academia.edu/724198/The_Market_for_Online_Poker
 
מדוע שחקני פוקר אמריקאים אינם רשאים לשחק על כסף בארה"ב:
 
שחקני פוקר נאלצים לנדוד לקנדה:
 
תקציב הפרסום השנתי בארה"ב – מפולח לפי סוגים והכולל תחזית לשנים הבאות:
 
סוגי תשלום לפי חשיפה:
 
מודל ה CPX:
 
תשלום עבור אפיזודות בטלוויזיה בהתאם לרייטינג וקהל המטרה:   http://www.foxnews.com/entertainment/2013/08/20/tv-highest-paid-stars-what-earn/?intcmp=features#ixzz2cbyx8A23
 
צילום מסך של קבוצות שחקני פוקר באינטרנט המצביע על עשרות  מיליוני שחקני פוקר בחודש:

No comments: